Opravljanje dela v pogrebnih podjetjih je zelo pogosto še vedno tabu tema. Mnogi se temu posmehujejo, drugi so začudeni, šele tretji pa ob tem začutijo občudovanje. In sicer zato, ker se zavedajo, da je opravljanje takega dela vse prej kot lahko, tako s psihičnega kot s fizičnega vidika.
Če si se primoran prav vsak dan srečevati s smrtjo, sčasoma izoblikuješ debelejšo in tršo kožo. Kljub temu pa vsakodnevno delo s pokojniki ter še posebej z njihovimi svojci, ki se nahajajo v duševni stiski, ni enostavno. Dejansko pa delo zaposlenih v pogrebnih podjetjih ne poteka le na ravni podjetje – svojci, temveč se odnosi pletejo na treh različnih ravneh.
Prva raven odnosov je raven med zaposlenimi v podjetju, torej tako med nadrejenimi in podrejenimi kot med zaposlenimi na isti ravni. Odnosi znotraj podjetja se lahko hitro in močno pokažejo navzven, zato so osnova za uspešno delovanje podjetja. Bistveno je, da nadrejeni (zlasti pa direktor ali menedžer) do podrejenih vedno ostajamo spoštljivi. Zaradi pretirano povzpetniškega odnosa so lahko podrejeni nezadovoljni in s tem nepripravljeni na popolno opravljanje dela. V kolikor pa so odnosi med zaposlenimi urejeni in profesionalni, so taki najverjetneje tudi odnosi podjetja navzven, s tretjimi stranmi, tj. bodisi z drugimi podjetji, s katerimi podjetje sodeluje, bodisi s svojci pokojnikov.
Poleg svojcev pokojnikov so torej stranke direktorjev in drugih zaposlenih v pogrebnih podjetjih tudi zdravstveni delavci ali pa druga podjetja, ki nastopajo denimo v vlogah dobaviteljev. V tem primeru gre za delovanje v sožitju, torej za obojestranski daj-dam odnos, zato je pomembno, da zaposleni dostojno in resno predstavljajo svoje pogrebno podjetje. In čeprav se tega morda ne zavedamo, je na področju pogrebnih storitev konkurenca precej ostra. Zato moramo direktorji pogrebnih podjetij vedno zagotoviti, da se tako mi sami kot njihovi zaposleni striktno ravnajo po poslovnem kodeksu, oziroma da je naše delovanje vselej profesionalno, poslovno in odgovorno. Le na ta način si namreč lahko zagotovimo prepoznavnost, spoštovanje in ugled v poslovnem svetu, ki pomenijo večjo uspešnost podjetja.
Osnova so pravila urejenosti zaposlenih; ta je namreč glede na raziskave najpomembnejši dejavnik pri prvem vtisu. Pomembno je tudi, da na srečanja in sestanke s tretjimi stranmi zaposleni prihajamo točno, ker tako dajemo vtis odgovornosti, ter da se sestankov udeležujemo pripravljeni. Vedno, tudi če pride do nesporazuma, moramo ostati potrpežljivi, obzirni ter razumevajoči.
Razumevajoč odnos pa je temelj tudi za delo s svojci pokojnikov. Ti se ob smrti bližnjega znajdejo v čustveno izredno napornem ali celo travmatičnem obdobju. Teža izgube je navadno zunanjim opazovalcem nepredstavljiva. Neredko pa se v vlogi zaupnikov in tistih, ki svojcem pokojnika pomagajo prebroditi psihično krizo, znajdemo prav zaposleni v pogrebnih podjetjih. Za zaposlene v pogrebnih podjetjih to pomeni, da se moramo do svojcev pokojnikov vesti še posebej spoštljivo. Prav tako je treba biti ob soočanju z žalujočimi dovolj takten, občutljiv, zlasti pa pozoren na kulturne dejavnike; pripadniki različnih kultur namreč različno izražajo žalost oziroma se sploh soočajo s smrtjo.
Nadvse pomembna je sposobnost poslušanja, saj je večinoma prav nekdo, ki je pripravljen prisluhniti, vse, kar si svojci pokojnikov želijo. Toda lahko si predstavljamo, da je poleg opravljanja rednega, administrativnega dela še opravljanje dela socialnega delavca zelo naporno. Brez občutka za delo z ljudmi torej v tem poklicu ne gre.
Seveda je prav, da smo zaposleni v pogrebnih podjetjih pripravljeni prisluhniti svojcem pokojnika, saj smo pogosto prav mi prvi kontakt ob izgubi bližnjega. Kljub vsemu pa je nujno, da zaposleni v pogrebni dejavnosti vedno in vselej ostajamo profesionalni ter navzven čim manj pokažemo svoja čustva. Predstavljati moramo namreč oporo svojim strankam, ne pa jim na pleča nalagati še dodatno breme. To pride do izraza zlasti takrat, ko se zaposleni srečujemo z več prizadetimi svojci, ki imajo glede pogreba vsak svoje želje, te pa je treba nekako uskladiti.
Poleg čustvene napornosti je delo stresno, saj so roki za urejanje dokumentov kratki. Delo v pogrebnem podjetju zahteva tudi veliko časa, največkrat prostega; v pogrebnih podjetjih smo namreč večinoma dosegljivi 24 ur na dan. Če temu dodam še izjemno čustveno napornost, lahko zaključim, da delo v našem sektorju res ni enostavno.
Kaj pa menite vi? Bi se bili pripravljeni preizkusiti z delom v pogrebnem podjetju? Izpolni anketo na dnu strani!
Viri:
- www.docstoc.com
- Prispevek ge. Desanke Eržen na strokovnem srečanju “Delo s pokojniki in njihovimi svojci”
- Fotografije: www.sxc.hu
pozdrav.že od nekdaj je moja želja delati v pogrebnem zavodu,vendar žal me povsod zavračajo ker sem ženska.mislim da to nebi smelo biti ovira,saj so še druga dela s pokojnikom v zavodu kot pa samo dvigovanje itd.. še vedno je to moja želja,čeprav tudi na zavodu za zaposlovanje sem jim to omenila,vendar me niso jemali resno.stara sem 25 let,psihično pripravljeno na tako delo.
Pozdravljena,
veliko žensk je zaposlenih v pogrebnem zavodu. Objavili smo tudi prispevek o ženskah v pogrebništvu (v reviji Pogreb ni tabu in na spletu). Če želite, nam na mail (info@pogreb-ni-tabu.si) pošljite vaš naslov in po pošti vam bomo poslali revijo.
LP
Pozdravljeni,
14.1.2015
tudi mene zanima delo v pogrebnem zavodu, pa kar ne morem priti do njih. Rojstvo in smrt sta si povezani v sveti osmici, ali pa s sveto nitjo – vseeno.
Lp.