Zaposlitev v pogrebni dejavnosti – tiho trpljenje?

Čustvene obremenitve zaposlenih v pogrebni dejavnosti so lahko zelo velike. Na kaj se največkrat nanašajo in kako jih lajšati?

Zaposlitev v pogrebni dejavnosti

Mnogim se zdi opravljanje takšnega ali drugačnega dela v sklopu pogrebne dejavnosti zelo morbidno in, milo rečeno, nenavadno. Vsakdanje srečevanje s smrtjo ter vsakdanje delo z žalujočimi ljudmi, namreč v nikomer ne zbuja pretiranega navdušenja. Kljub temu je jasno, da nekdo mora opravljati tudi tovrstno delo, in da za večino predstavlja določeno veselje in radost, ki je poplačana z zahvalami ljudi, ki se znajdejo v stiski zaradi izgube bližnjega. Glavna skrb direktorja pogrebnega podjetja je namreč to, da pripravi pogreb oziroma dostojanstveno in spoštljivo slovo od preminulega. Torej je njegova naloga, da uspešno združi koncept profesionalnosti s sočutjem.

Toda čeprav imamo svoj poklic in delo še tako radi, lahko le-to popolnoma prevzame naše življenje in postane maska, za katero se skrivamo in ki jo je vedno težje sneti. Gre za svojevrstno ironijo; iz dneva v dan se namreč trudimo, da bi v družbi izničili tabu, ki obkroža vse, kar počnemo v naši dejavnosti. Pa vendar se ravno ta tabu venomer vrača k nam nazaj in nas čustveno obremenjuje. Molčanje o stresu, kateremu smo vsakodnevno priča, nas lahko neizmerno čustveno obremenjuje. Ta bremena pa bi sicer lahko zelo enostavno olajšali že s pogovorom z ustrezno usposobljeno osebo.

Kadar delo prevzame našo celotno osebnost do te mere, da postane tisto, kar nas edino definira, je slika nas o samih sebi popačena. Naša osebnost je sestavljanka in nobena stvar v našem življenju ni tako pomembna, da bi nas lahko posamezno povsem opredeljevala. Posameznikova osebnost je sestavljena iz cele kopice različnih delčkov. Ti delčki so tudi skrbi in težave, s katerimi se srečujemo zaposleni v pogrebni dejavnosti. Katere?

Nadzor

Predstavljajte si gugalnico, na kateri je treba v ravnotežju obdržati dva zelo različna dela vaše osebnosti. Prvi del je odgovoren za čustvene odzive, drugi del pa za racionalno in jasno mišljenje. Vzdrževanje ravnotežja je izjemno težko, saj en del vedno želi prevladati nad drugim. Opravljanje dela v pogrebni dejavnosti pomeni, da se naš čustveni del možganov trudi porušiti ravnotežje tako, da bi naš racionalni del obtičal v zraku. Posebej problematično je delegiranje dela drugim; v pogrebni dejavnosti je mnogo manjših dejanj, ki jih ni treba opraviti nam, temveč lahko zanje pooblastimo druge. Toda tudi ta majhna dejanja lahko prinesejo velike razlike in kadar je bila storjena napaka (kar je za človeka seveda povsem naravno), smo lahko izpostavljeni tolikšnemu stresu kot če bi morali vse delo opraviti sami. V pogrebni dejavnosti je namreč zelo pomemben sloves, ki pa se lahko z nekaj zaporednimi napakami pri delu z občutljivimi strankami hitro uniči.

Usposabljanje

Sprejemanje novih članov v delovno ekipo predstavlja ultimativni test naših komunikacijskih in medčloveških veščin in spretnosti. Zavedamo se, da mora vsakdo, ki je zaposlen v naši dejavnosti, imeti določene posebne lastnosti. Toda če nas novinec nenehno sprašuje o postopkih, ki so za nas z leti izkušenj postali že avtomatski, lahko postanemo nepotrpežljivi in razdražljivi. Kajti sami poznamo vse podrobnosti od zunaj navzven in obratno, zato nam je lahko nerazumljivo, da nekdo ne obvlada niti osnov. V takšnih primerih je najbolje, da stopimo korak nazaj in razmislimo o svojih začetkih v tej ali kakšni drugi dejavnosti. Sicer obstaja velika nevarnost, da se zdimo začetnikom brezčutni, kar pa nikakor ne bo v pomoč pri vzpostavitvi potrebnega dobrega delovnega odnosa.

Dolg delovnik

Pogrebna podjetja so po definiciji dosegljiva 24 ur na dan. Večina pogrebnih podjetij pri nas je manjših, celo družinskih, zato v praksi to pomeni, da je direktor pogrebnega podjetja 24 ur na dan dosegljiv vsaj na telefon, kar ima vpliv tudi na njegovo družino. Finančne ugodnosti, ki jih morebiti ima zaposlitev v dejavnosti z večnim in neusahljivim povpraševanjem, so tako v navzkrižju s potrebo po tem, da s svojimi bližnjimi kvalitetno preživljamo prosti čas. Pod negativnim vplivom so tudi naše spalne in prehranjevalne navade, ki pa nadalje vplivajo tudi na naše sposobnosti tako profesionalnega kot osebnega delovanja in komuniciranja.

Če ni mogoče predvideti, kdaj bo zopet zazvonil telefon, je mogoče predvideti vsaj, kdaj smo in kdaj nismo dežurni. S tem v zvezi je pomembno, da čas, ko nismo dosegljivi, kar najbolje izkoristimo in uporabimo, ga preživimo z družino ter z namenom krepitve naših talentov. Skratka, storimo vse, da bomo lažje preživeli vse tiste dni, ko moramo biti dosegljivi cel dan. Posledično bo kvaliteta našega življenja višja, saj bodo tako otroci kot življenjski sopotniki lažje razumeli, da – četudi morate v določenem trenutku nemudoma oditi – boste prav njim kmalu namenili ves svoj prosti čas.

Občutek podcenjevanja

Občutek, da smo cenjeni, ki ga čutimo po tem, ko smo uspešno izpeljali obred in uredili vse ostale potrebne stvari, lahko hitro zbledi, če kolega, direktor drugega podjetja ali nadrejeni poda svojo podcenjujočo opazko. Pred tem se nam zdi, da smo nekomu dali ogromno, vendar pa to delo ni cenjeno, prav tako kot ni cenjena naša profesionalnost ter prizadevnost. V mesečnih ali letnih ocenah se prav tako vedno osredotočamo na tisto, kar je šlo narobe. Le redko pa se posebej izpostavljajo dejanja, ki so bila posebej pozitivna in kvalitetno opravljena. To lahko močno škoduje naši samozavesti, pa naj še tako zaupamo v svoje sposobnosti. Resnična težava se skriva v tem, da iščemo odobravanje drugih, namesto da bi bilo zadovoljni že na podlagi lastne ocene. Verjemimo vase in tudi drugi bodo v nas!

Vse omenjene težave se največkrat pojavljajo v kombinaciji. Najpomembnejše pa je zavedanje, da kljub temu, da v naši dejavnosti ni zaposlenih veliko ljudi, nismo sami. In da se tudi kdo drug srečuje s podobnimi skrbmi. Delimo jih!

Vir:

Oglasi

1 comment

Dodaj komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.