Obisk sejma Tanexpo 2014

V Bologni se je konec marca odvijal največji sejem pokopaliških in pogrebnih dejavnosti Tanexpo v Evropi, na katerega smo se v organizaciji »Zavoda Pogreb ni tabu« odpravili skupaj z našimi člani iz Slovenije in gosti iz Hrvaške.

Zahvaljujemo se sejemu Tanexpo za podarjene vstopnice in voden ogled sejma, fotografu Denisu Škrgiću, Mateju Zrimšku, ki je neutrudno skrbel za site trebuhe ter seveda vsem našim članom in gostom, ki so se našega izleta udeležili. Imeli smo izjemno priložnost izmenjati si izkušnje s področja pogrebništva, se pogovoriti o problemih s katerimi se soočamo tako v Sloveniji kot na Hrvaškem ter se tudi prijetno podružiti.

Letošnji razstavni prostor sejma je pokrival 23.000 kvadratnih metrov površine, 16.500 strokovnjakov s področja pogrebniških storitev iz 55 različnih držav.

Sejem Tanexpo Bologna se organizira vsaki dve leti. Letošnji razstavni prostor sejma je pokrival 23.000 kvadratnih metrov površine, 16.500 strokovnjakov s področja pogrebniških storitev iz 55 različnih držav. Sejem se je razprostiral v treh dvoranah, kjer smo videli kaj nam prinašajo trendi na področju pogrebništva. Za nekatere naše člane oziroma goste, je bil obisk sejma začetek poslovnega sodelovanja z nekaterimi podjetji, saj je sejem ponujal ogromno inovativnih rešitev.

Prvi del sejma bi lahko imenovali »paša za oči«, kjer so prevladovala razstavljena pogrebna vozila. Pogrebna vozila so bila izjemno dizajnersko dovršena, nekatera so se nam zdela celo nekoliko ekstravagantna in temu primerno zelo draga. Čeprav je ponekod bilo fotografiranje prepovedano, smo v naš objektiv ujeli kar precej zanimivosti, ki si jih lahko ogledate v naši fotogaleriji, saj je videno težko izraziti z besedami.

Estravagantna pogrebna vozila višjega cenovnega razreda

Zasledili smo tudi nekaj naših slovenskih predstavnikov. Andrej Benko, zastopnik podjetja Ceabis za Slovenijo, nam je z velikim veseljem predstavil izdelke, ki rešijo mariskateri problem,s katerim se pogrebna podjetja soočajo pri procesu prevzema, hrambe ali pokopavanja pokojnika.

Veliko je bilo poudarka na spomenikih in nagrobnih dodatkih, ki so, kot se za Italijane spodobi, zelo lepi, s posebnim občutkom oblikovani, a za naš trg nekoliko cenovno nedostopni. Poleg spomenikov in nagrobnih dodatkov, je bila razstavljena tudi pogrebna oprema (krste in žare), ki je bila letos zelo izbrana. Žara, na katero je možno pisati, preden se položi v žarni zid ali grob, je pritegnila našo pozornost. Gre za edinstven in individualen način izražanja misli in posvetil.

Personalizirane žare

Drugi del sejma je bil posvečen delavnicam, kjer smo lahko udeleženci na praktičnih primerih videli novosti na področju balzamiranja in rekonstrukcije telesa ter obraza. Na delavnicah so bili izkušeni strokovnjaki, ki so poleg definicij predstavili tudi produkte in pripomočke, s katerimi so nato na primerih pokazali celoten postopek in s tem naredili delavnice zelo učinkovite in koristne za udeležence. Nas je pritegnilo izobraževanje na temo ličenja pokojnega in predstavitev produktov na tem področju in tehnike ličenja. Pogrebna podjetja v Sloveniji ličenja ponavadi ne izvajajo. Posebnost so pogrebna podjetja, ki so v neposredni bližini Italije, katerim ličenje umrlih ni tuje. Verjetno se sprašujete, koliko stane paleta pudra za pokojnike? 40 EUR. Celoten komplet ličil pa okrog 150 EUR.

Vtisi gosta iz Hrvaške: "Zadovoljen sem, da sem imel priložnosti priti na ta sejem, ki je name pustil več kot lep vtis. Videl sem mariskaj, kar na našem področju ni mogoče videti. Osebno sem največ časa posvetil mehanizaciji za delo na pokopališčih in drugih rešitev za pomoč pri delu s pokojnikom. Bom pa domov odšel nekoliko razočaran, saj imam občutek, da je pogrebništvo na Hrvaškem pa verjetno tudi v Sloveniji vsaj 300 let za Italijo oziroma drugimi razvitejšimi Evropskimi državami."

Na letošnjem sejmu je bil prvič predstavljen »Death cafe«, ki spodbuja udeležence sejma, da se ob skodelici čaja ali kave pogovarjajo o smrti in s tem rušijo tabuje in predsodke, ki so še vedno pogosti spremljevalci omenjene teme. Tako imajo pogrebniki in ostali strokovnjaki iz področja pogrebništva možnost spregovoriti o situacijah v katerih se znajdejo in pomagajo ljudem bolje sprejeti smrt in se o tem prosto ter brez strahu pogovarjati.

Vrhunec zanimivosti sejma, je bila razstavljena mobilna mrliška vežica. Mrliške vežice danes velikokrat predstavljajo problem, saj bi nadgradnja pokopališč zahtevala dodaten prostor in s tem zvišanje stroškov. Tega se zaveda tudi Angelo Bonomelli, ki je svojo idejo o mobilni mrliški vežici spremenil v ambiciozen načrt in tako ustvaril mrliško vežico s kapelo počitka, posebenim prostorom za družinske člane, prav tako pa ima namenjen prostor za žalujoče obiskovalce. Mobilno mrliško vežico bo v Italiji mogoče parkirati na zasebnem (na domu) ali javnem prostoru. Strokovnjaki menijo, da bo na ta način lahko vsaka družina ponudila ugleden pogreb svojemu pokojniku in na spoštljiv način opravila pogrebni obred tranzicije (čas od smrti do pogreba).

Na sejmu smo pogrešali le tematiko povezano s cvetjem in žalno floristiko, saj je cvetličarstvo tesno povezano s področjem pogrebništva. Razstaviljeno je bilo samo umetno cvetje, ki ga za pogrebe lahko najamete oziroma si ga sposodite. Malo smo bili razočarani, saj smo pričakovali kakšno delavnico na temo oblikovanja žalnega cvetja in žalnih aranžmajev.

Ivanka Ropotar, iz podjetja Pogrebne storitve Ropotar, nam je zaupala svoje vtise o sejmu: »Bilo je kar zanimivo, morda nekoliko naporno zaradi utrujajoče vožnje. Še posebej so nas pritegnila pogrebna vozila, pa tudi ostale zadeve - oprema in druge novosti ... Lahko rečem, kar pestro, bleščeče in ponekod že skoraj kičasto, kot se za Italijane spodobi, pa vendarle zanimivo. Moteče edino to, da se nekateri (sicer redki) italijanski razstavljalci niso potrudili, da bi imeli na svojem razstavnem prostoru vsaj enega angleško ali nemško govorečega predstavnika. Pogrešala sem le novosti na področju žalne floristike."

Lepo ste vabljeni k ogledu naših utrinkov s sejma, ki bodo povedali več kot naše besede.

Prispevek pripravili: Mirela Aldobašić in Elvina Babajić M.
Fotografija: Denis Škrgić

Oglasi
Oznakesejmi

1 comments

  1. Timtec 2 junija, 2014 at 13:20 Odgovori

    Na sejmu Tanexpo so samostojno razstavljali tudi slovenski razstavljalci! Stojnice slovenskih razstavljavcev so bile oblikovno dovršene. Timtec d.o.o. je mlado slovensko podjetje, ki je prvič trgu predstavil konpozitne nagrobnike blagovnih znamk ALBA in SKALAS ( http://www.alba-skalas.com ), ki nastajajo v okviru konzorcija podjetij: ACMA, Sustinno in Timtec.

Dodaj komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.